o svakodnevnici idiotluka i nesto hrabrosti

“Mogao sam samo vidjeti Busa i osjetiti krv nevinih kako tece pod njegovim stopalima, dok se osmjehivao...”

Tako rece Muntadhir al-Zaidi, i hvala bogu da ga nisu slomili, iako je mucen i drzavna mafija, slicna nasoj, je odstranila spomenik dignut mu u cast. Dobio je cak i imitatore. Medjutim nece proci bez par godina robije, sto je globalna sramota. Covjek se nije pitao ko je Kurd, Arapin, Sunit, Siit, Hriscanin. Gledao je na patnju svih Iracana. Gdje  li su demonstracije nasih velikih muslimana u njegovu podrsku? Eh, ne grize cuko americko-NATO ruku koja ga hrani, pa makar poginula sva braca Arapi…

Gledam inace u zadnje vrijeme dosta forume, i one, k’o fol “nase” forumase koji brane kapitalizam. Mislim da ce se u iducih par godina naci u malkice nezgodnoj situaciji svi ti ljubitelji “tranzicije” kad ta laka i lazna lova do koje dolaze ljubeci tudje straznjice presuhne. Meni licno je dosta da mi drugi popuju (vaiziraju, mogla bih reci, jer mi pade na pamet ta arapska rijec) o tome sta je moja zemlja i kako treba da se zivi, a nemaju pojma. To, da ponovim stari refren, ukljucuje NGO-ve. Nadjite blogove dobronamjernih Amera i Kanadjana koji dodju u Bosnu, skupe lovu, rade u kopiji biroa, a ne znaju ni guknuti nas jezik ni upitati se kome je to sto rade. A kazu, je li, da smo mi Bosanci iz razlicitih rasa i dive se ako znamo engleski, taj savrseni, kompleksni jezik najvisih bica,  ili kuvati.

Neka, s tom izlozenoscu stranaca vidjecemo i mi da nismo najgori. Ni Amerika, ni Njemacka a ni Engleska nece biti bas koji uzor iducih desetak godina.

U tom smislu, cak je i Brega prilicna budala sa svojom pricom o porezu — ipak je on dobro zivio u Jugi, ali eto svi znamo da su mu pare najdraze, inace se ne bi rogusio sto drugi pjevaju njegove pjesme. Ako hoce da mu pjesme postanu narodne, sto mislim da je njegov najveci cilj kao umjetnik, morace se pomiriti s tim da nece uvijek imati koristi od toga. Te pjesme nisu vise samo njegove.

Nije to pitanje morala ni civilizacije ni divljaka “na brdovitom Balkanu”. Rat kod nas je bio cisto pitanje para, i pljackanja onog sto se steklo u predhodnih 50 godina. Nekome je bilo sladje pljackati sa nacionalnom naljepnicom na celu, drugima je bilo svejedno. Imali su i Nijemci nekog Getea (za kojeg ne mislim da je vrhunac svjetske misli), pa su opet pljackali susjede u Evropi iducih 150 godina. Prema tome, dosta je tih prica o tome ko je civilizovan.

Govore, takodje, da smo u socijalizmu bili lijeni, a sad se kao radi. Ah da, zato je vjerovatno 60% nezaposlenosti, i implikacija je da oni koji nemaju posla ne zasluzuju da zive, ukljucujuci djecu i starce. Ali znate sta, novopecena educirana gospodo? Zasto bih tratila svoj rad i svoju volju, ako nagrada ide sefu? Moje znanje i moja snaga su moji, ja sam ih stekla svojim radom. Taman posla da ih poklonim guzonjama da mogu imati investicije, vece auto i dijamante na telefoncicu. Dobrog li stosa — da mi sef ima pet stanova, a ja radim vise od njega i jedva mogu platiti kiriju.

PS Jebiga, umro je i Viktor Kiernan, istoricar i odlican prevodilac jednog od najboljih pjesnika dvadesetog vijeka, Ahmeda Faiza iz Pakistana.

Leave a Reply

